Veelgestelde vragen D2-001 & D2-007

Hoe verbind ik mijn robot met de TUYA Smart app? Het verbinden met de WiFi lukt niet.

Normaal gesproken ondersteunen WiFi Routers en/of modems het 2.4 Ghz protocol en 5Ghz protocol. Het verschil tussen deze protocollen is namelijk dat het 2.4 Ghz protocol een grotere afstand kan afleggen dan een 5Ghz netwerk. Een 2.4 Ghz WiFi netwerk is hierdoor minder snel, maar voor apparaten zoals de Robotstofzuiger veel stabieler.

 

Via uw modem kunt u in de instellingen normaalgesproken het 5Ghz netwerk tijdelijk deactiveren. Zodra u het apparaat gekoppeld heeft, kunt u deze weer opnieuw activeren en zal het apparaat probleemloos werken.

oe werkt de dweilfunctie precies?

  • De dunne dweildoek is om te dweilen en de wat dikkere doek (blauw wit) is om te vegen. De dunne doek maak je eerst nat alvorens je deze bevestigt op de watertank. De dikke doek gebruik je dus droog, zonder de watertank. Hiervoor plak je de twee lange plakstrips rechtstreeks op de robot.
  • Laat nooit de watertank gemonteerd zitten op de robot als je enkel aan het stofzuigen bent. De waterank wordt niet elektronisch aangestuurd, maar laat langzaam het water door via de blauwe filters. Hierdoor wordt de dweildoek gelijkmatig bevochtigd.
  • In welke volgorde je de dweilfunctie gebruikt is aan je zelf. voor het beste resultaat kun je het beste eerst een ronde stofzuigen (zonder de watertank dus) en daarna dweilen.
  • Het veeg programma kies je dus wanneer je de dikke doek gebruikt.

Mijn robot laadt niet op, wat nu?

Om het probleem te kunnen constateren wil ik je vragen om de volgende stappen te doorlopen:

 

1.    Knippert het lampje op het oplaad station? Nee; controleer of het laadstation goed in het stopcontact zit en de kabel van de adapter in het laadstation.

2.    Wanneer de robotstofzuiger op het oplaadstation is geplaatst, piept het apparaat bij verbinding? Nee; Controleer of de sensoren onder aan de robot goed zitten. Controleer of de sensoren van het laadstation beide niet ingedrukt zijn.

3.    Sluit de robot aan, rechtstreeks op de adapter. Piept het apparaat bij verbinding? Nee; neem contact met ons op, zodat we je een nieuwe adapter kunnen aanbieden.

 

Help mijn watertank is leeggelopen tijdens het opladen van de robot.

Het is niet de bedoeling dat je de robotstofzuiger met watertank terugstuurt of terug laat gaan naar het oplaadstation. De watertank wordt niet elektronisch bediend met betrekking tot het bevochtigen van de dweil. De watertank bevochtigt de dweil doordat de openingen in de watertank het water er langzaam (met behulp van de blauwe filterstof) uit laten lopen. De watertank zal dan inderdaad leeglopen wanneer de robot stil staat op zijn oplaadstation. Het is dan ook in de handleiding opgenomen dat je de watertank dient te verwijderen wanneer je de robotstofzuiger naar het oplaadstation stuurt of wanneer hij bijna klaar is met zijn schoonmaakbeurt.

Er ontbreekt een wieltje onder mijn Robotstofzuiger, wat nu?

We begrijpen de verwarring omtrent de opening in de stofzuiger. Echter, heeft hier nooit een onderdeel gezeten. In het verleden hebben we samen met de fabrikant geprobeerd om ons product te verbeteren door een extra wieltje toe te voegen. Echter bleek dat het hier alleen maar minder van werd, dus hebben we het extra wieltje weggelaten tijdens de productie.

 

Gelukkig mist er dus geen onderdeel en kun je zonder gebreken gebruik maken van je nieuwe robotstofzuiger.

Wat is het verschil tussen de D2-001 en de D2-007?

De D2-007 is de opvolger van de D2-001. De robotstofzuiger heeft een upgrade gehad in de software en voert zijn werk een stuk stiller uit dan zijn voorganger. Ten slotte is het model D2-007 duurzamer en premium uitgevoerd met een glazen bovenplaat, waardoor krassen/ gebruikerssporen minder zichtbaar zullen zijn.

 

Verder is het in principe hetzelfde apparaat.

Mijn robot schaaft over de grond en maakt een raar geluid. Wat kan ik doen?

Klopt het dat je dit geluid hoort wanneer je enkel gebruik maakt van de stofzuigfunctie en niet de dweilfunctie? Zit de watertank onder de robot gemonteerd? Wanneer je enkel stofzuigt is het niet de bedoeling dat de watertank gemonteerd is. Verwijder deze en plaats hem enkel wanneer je gaat dweilen met de dweildoek.

Mijn robotstofzuiger vindt zijn oplaadstation niet na het schoonmaken. Wat kan ik doen?

Onze D2-series Robotstofzuigers werken met infraroodsensoren om zijn weg te verkennen, ook naar zijn laadstation. Mogelijk staat er een meubel of een kookeiland voor het zicht van de robot aan het einde van zijn schoonmaakbeurt, waardoor hij zijn weg niet vindt naar het laadstation. Probeer het laadstation eens aan de andere kant van de ruimte te plaatsen, waardoor de robot een andere route volgt tijdens zijn schoonmaak. Hierdoor kan het zijn dat hij zijn laadstation beter terug kan vinden. Let er hierbij ook op dat er altijd 1,5 meter aan beide kanten van het laadstation vrij is van meubels of muren.

Update April 2023: Update de firmware van je robotstofzuiger naar de nieuwste versie. Dit kan binnen de Tuya App.

De software is flink verbeterd, waardoor het apparaat zijn oplaadstation sneller en beter terug vind.